MediaPro ознайомилась зі звітами ФБ, щодо оплати реклами пов’язаної з виборами або політикою. Згідно цим звітам, платили за агітацію чотирьох з 14-ти кандидати по 141 виборчому округу та двох з 12-ти по 142.
Агітували за себе та своїх лідерів і політичні сили.
Користувачі мережі-виборці по 141 округу найчастіше бачать агітацію Олександра Ткаченко, який балотується до Верховної Ради від політичної партії «Слуга народу». І не дивно – з 22 липня (дата створення сторінки) по 15 липня на агітацію було витрачено 5 тис. 405 дол. США. При чому 3 тис. 810 дол. США сплачено за період з 9 по 15 червня.
Зауважимо, що уся політична реклама цього кандидата у мережі ФБ сплачена ГО «Команда Зеленського», при тому, що законодавство прямо забороняє кандидатами у депутати, партіями під час фінансування передвиборної агітації використання інших коштів, крім коштів виборчих фондів (п.п.4 п.5 ст.3 ЗУ «Про вибори народних депутатів України»).
На другому місці, політична реклама Трифона Антова, і хоча в його агітації є словосполучення «слуга народу» відношення до однойменної політсили не має – балотується як самовисуванець.
За період з 1 червня (дата створення сторінки) та по 15 червня цей кандидат сплатив ФБ 453 дол. США. З них 251 доларів з 9 по 15 червня.
За цю агітацію сплачено також не з виборчого фонду кандидата, за нього рекламу оплатив Віталій Бударний.
Менше за опонентів на свою агітацію витратив кандидат Василій Резніченко –168 дол. США у період з липня по червень. З них 151 дол. з 9 по 15 червня.
Цього разу за рекламу сплачено самим кандидатом.
Руслан Плохой, кандидат від ПП «Слуга народу» по 142 виборчому округу на політичну агітацію за липень-червень витратив 971 дол. США. З них 560 дол. з 9 по 15 червня.
За рекламу сплачував сам.
Ще один з кандидатів по 142 округу, хто замовляв політичну рекламу на ФБ був Анатолій Сєков. На свою агітацію він витратив менше 100 доларів.
Сплатив за неї сам.
Так само – меньше 100 доларів – обійшлась агітація у мережі кандидата та чинного народного депутата Віталію Барвіненко.
А джерело фінансування не розкрито.
Також агітацію замовляють і політичні партії. В десятці тих, хто витратив більше 20 тис. американських доларів політична партія (ПП) «Європейська Солідарність», ПП «Спільна Справа – Сила Права», ПП «Партія Шарія», ПП «Оппозиционный Блок» та ін. Лідером же витрат за агітацію в ФБ стали новачки на політичній арені – політична партія «Голос». За період з липня по 15 червня вони витратили 189 тис. 119 доларів США.
Деякі з партії також порушували закон про виборі в частині джерел фінансування: в когось це була ГО, в когось ТОВ, а де-хто взагалі не вказував джерел. Наприклад, агітацію ПП «Спільна Справа – Сила Права», яка увійшла в п’ятірку лідерів по витратам на агітацію у ФБ, профінансувало ГО “Всеукраїнське об’єднання Спільна Справа”, а деколи політична реклама йшла без розкриття джерел.
Олеся Ланцман