Facebook
Без категорії

Хто та скільки з кандидатів у нардепи по 141 та 142 виборчому округу витратив на агітацію в мережі Фейсбук

MediaPro ознайомилась зі звітами ФБ, щодо оплати реклами пов’язаної з виборами або політикою. Згідно цим звітам, платили за агітацію чотирьох з 14-ти кандидати по 141 виборчому округу та двох з 12-ти  по 142.

Агітували за себе та своїх лідерів і політичні сили.


Користувачі мережі-виборці по 141 округу найчастіше бачать агітацію  Олександра Ткаченко, який балотується до Верховної Ради від політичної партії «Слуга народу». І не дивно – з 22 липня (дата створення сторінки) по 15 липня на агітацію було витрачено 5 тис. 405 дол. США. При чому 3 тис. 810 дол. США сплачено за період з 9 по 15 червня.

Зауважимо, що уся політична реклама цього кандидата у мережі ФБ сплачена ГО «Команда Зеленського», при тому, що законодавство прямо забороняє кандидатами у депутати, партіями під час фінансування передвиборної агітації використання інших коштів, крім коштів виборчих фондів (п.п.4 п.5 ст.3 ЗУ «Про вибори народних депутатів України»).

На другому місці, політична реклама Трифона Антова, і хоча в його агітації є словосполучення «слуга народу» відношення до однойменної політсили не має – балотується як самовисуванець.

За період з 1 червня  (дата створення сторінки) та по 15 червня цей кандидат сплатив ФБ 453 дол. США. З них 251 доларів з 9 по 15 червня.

За цю агітацію сплачено також не з виборчого фонду кандидата, за нього рекламу оплатив Віталій Бударний.

Менше за опонентів на свою агітацію витратив кандидат Василій Резніченко –168 дол. США у період з липня по червень. З них 151 дол. з 9 по 15 червня.

Цього разу за рекламу сплачено самим кандидатом.

Руслан Плохой, кандидат від ПП «Слуга народу» по 142 виборчому округу на політичну агітацію за липень-червень витратив 971 дол. США. З них 560 дол. з 9 по 15 червня.

За рекламу сплачував сам.

Ще один з кандидатів по 142 округу, хто замовляв політичну рекламу на ФБ був Анатолій Сєков. На свою агітацію він витратив менше 100 доларів.

Сплатив за неї сам.

Так само – меньше 100 доларів – обійшлась агітація у мережі кандидата та чинного народного депутата Віталію Барвіненко.

А джерело фінансування не розкрито.

Також агітацію замовляють і політичні партії. В десятці тих, хто витратив більше 20 тис. американських доларів політична партія (ПП) «Європейська Солідарність», ПП «Спільна Справа – Сила Права», ПП «Партія Шарія», ПП «Оппозиционный Блок» та ін. Лідером же витрат за агітацію в ФБ стали новачки на політичній арені – політична партія «Голос». За період з липня по 15 червня вони витратили 189 тис. 119 доларів США.

Деякі з партії також порушували закон про виборі в частині джерел фінансування: в когось це була ГО, в когось ТОВ, а де-хто взагалі не вказував джерел. Наприклад, агітацію ПП «Спільна Справа – Сила Права», яка увійшла в п’ятірку лідерів по витратам на агітацію у ФБ, профінансувало ГО “Всеукраїнське об’єднання Спільна Справа”, а деколи політична реклама йшла без розкриття джерел.

Олеся Ланцман

 

Поделиться с помощью...Share on Facebook
Facebook
Share on VK
VK
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *