Facebook
Статті

Як без нас нас оженили або Декілька питань щодо управляючої компанії «Житловий сервіс»

В грудні 2018 року Кілійський міський голова Павло Бойченко від імені співвласників багатоквартирних будинків уклав договір про надання послуги з управління багатоквартирними будинками з комунальним підприємством «Житловий сервіс». Це підприємство було єдиним, хто прийняв участь у конкурсі з управління багатоквартирними будинками. Однак, співвласників багатоквартирних будинків обурило те, що підписав цей договір, ані керівництво КП «Жилсервіс», ані мер місто не проводили ніякого обговорення. Тобто думку мешканців ніхто не питав, їх просто поставили перед фактом. Щоб отримати таки відповіді на більш задавані кілійцями питання «Медіа Про» звернулась до директора підприємства В’ячеслава Чебан.


Так як, за його словами, йому зручніше відповісти на письмові питання, ми надіслали йому лист з їх переліком. Ось, що ми отримали.

МП: Як, після обрання комунального підприємства керуючою компанією багатоквартирними будинками, будуть будуватися відношення між підприємством та мешканцями квартир?

ЖС: Усі відносини між КП «Жилсервіс» та співвласниками багатоквартирного будинку будуються згідно договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

МП: Чому не відбувалися громадські обговорення про визначення тарифу, який буде задіяне з 1 грудня 2018 року?

Немає відповіді

МП: Де, та за якими умовами мешканці зможуть одержати інформацію про ціну послуги з управління, структуру ціни, норми споживання та порядок її надання?

ЖС: Інформацію пов’язану з виконанням договору управління, КП «Жилсервіс» доводитиме до відома співвласників у порядку та спосіб, що визначені договором. А саме під час розміщення інформаційних матеріалів буде використовуватися способи загального та персонального повідомлення.

Загальне повідомлення буде відбуватись:

– на дошках (стендах) оголошень у під’їздах будинку;

– на Інтернет-сторінці управителя;

Персональне повідомлення буде відбуватись:

– на звороті платіжних документів, що надаються КП «Жилсервіс» співвласникам;

– у друкованих матеріалах, що поширюються КП «Жилсервіс» через поштові скриньки кожного співвласника;

– у друкованих матеріалах, що вручаються управителем співвласникові особисто (під розписку);

– у листах, інших видах поштових відправлень, у тому числі рекомендованих та цінних.

МП: Коли та яким способом споживачам послуг на погодження буде надано кошторис витрат на поточний рік?

Немає відповіді

МП: Чи зможуть мешканці квартир вносити зміни в послуги, що надає підприємство: відмовлятися, чи коригувати частоту надання цих послуг? Наприклад, прибирання прибудинкової території замість п’яти разів на тиждень, зменшити до трьох?  

Немає відповіді. Але в приватній розмові В’ячеслав Чебан розповів, що можна буде відмовитись повністю лише від прибирання сходів. Інакше підприємство буде нести збитки. До того ж, відмовитись від послуги повинні усі співвласники квартир в будинку. А ось в зведеній таблиці в розрізі на кожен будинок окремо, можемо побачити, що в деяких домах відсутня оплата за прибирання, в деяких за освітлення та обслуговування та ремонт електромереж, а в деяких лише прибирання й присутнє. Ціна відповідно інша – не 3 грн 97 коп., як в багатьох, а гривня 99 коп, чи 2 грн 08 коп. Є навіть  лише 59 коп. за м кв житла в місяць, тобто лише оплата за обслуговування та ремонт електромереж + винагорода управителю 6 коп. та + НДС 10 коп.

МП: Чи будуть мешканці багатоповерхівок залучені до процесу обговорення формування тарифів на послуги підприємства?

Немає відповіді

МП: З якою метою мешканцям квартир носили договори?

ЖС: Усім співвласникам багатоквартирного будинку, в яких не створені об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та співвласникам в яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком робітниками КП «Жилсервіс» розносяться завірені копії договорів про надання послуги з управління багатоквартирним будинком для доведення до відома.

МП: Чому не надають час для ознайомлення з договорами?

Немає відповіді

МП: Що буде тим мешканцям, які відмовляться підписувати договір?

Немає відповіді

МП: Хто та як буде визначати якість та обсяг наданої послуги?

Немає відповіді

МП: Порядок та строк складання акту-претензії у зв’язку з порушенням порядку надання послуги з управління, зміною її споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт.

Немає відповіді

МП: Розшифруйте з чого складається винагорода управителю в розмірі 0, 44 гривень на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку.

ЖС: Винагорода – це плата управителю за надання послуги з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на 1 м2 загальної площі житлового або нежитлового приміщення. Форма винагороди управителя може бути різною. Вона може сплачуватися у вигляді відсотків від доходів, отриманих у результаті управління майном; її може бути встановлено в твердій грошовій сумі, що сплачується, наприклад, щомісяця чи після закінчення управління майном. Якщо винагорода від використання майна виражена в натурі, то винагорода маже бути встановлена також у натуральній формі. Можлива й змішана форма виплати винагороди. Винагорода управителя визначається безпосередньо управителем (учасником конкурсу) та її розмір не залежить від витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (в тому числі і загальновиробничих, адміністративних витрат.

МП: Як буде проходити звітування управителя щодо виконання кошторису витрат?

Немає відповіді.

Але в листі «Жилсервіс» зазначає, якщо протягом строку дії цього договору співвласники приймають рішення про зміну форми управління будинком або про обрання іншого управителя, цей договір достроково припиняється через два місяці з дати отримання управителем повідомлення від співвласників (уповноваженої ними особи) про таке рішення.

Вивчивши, які услуги пропонує підприємство ми дізнались, що окрім прибирання сходових клітин та прибудинкової території, освітлення в перелік включено технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем холодного водопостачання та каналізації та поточний ремонт цих самих систем. А також технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем та мереж електропостачання та електрообладнання та поточних ремонт цих самих систем та мереж. Переводимо в цифри, маємо: 0,43 грн м кв. – технічне обслуговування систем водопостачання та каналізації та 0,65 грн м кв. поточний ремонт цих систем. Так само з технічним обслуговуванням мереж електропостачання та електрообладнання та їх поточних ремонт: 0,15 грн м кв. та 0,16 грн м кв. відповідно.

Питання, як часто в будинках де немає підвалу, де більшість труб водопостачання чи каналізації введені в квартири, чи замуровані в стіни, проводиться поточний ремонт? Який поточний ремонт електромереж проводить чи проводило підприємство? В переліку послуг зазначено, що ці роботи проводяться під час підготовки будинків до осінньо-зимового періоду. Але, наприклад, в моїй двухетажці вони проводились останній раз років з п’ять назад – трубу водопостачання з вулиці заводили до під’їзду, а перед тим й не пригадаю коли, а живу я в ній без малого 30 років. Про електромережі, так приходив якось електрик провід в щитовій міняв, але всі інші роботи проводили робітники РЕСу.

Бухгалтер «Жилсервісу» Валентина Костіва відповіла, що ці послугу включили в наш перелік згідно типовому переліку. І що не робили, не означає, що не будуть. Директор підприємства В’ячеслав Чебан також послався на типовий перелік послуг, та зауважив, що міськрада питань не мала, договір підписала.

Павло Бойченко в свою чергу сказав, що є послуги, яки співвласники квартир не оплачують: ремонт дахів, наприклад. А Юрій Ніколенко, начальник відділу з питань розвитку житлово-комунального господарства виконкому запевнив, що все з цими послугами гаразд, адже підприємство розрахунки надало.

Якщо ж співвласників багатоквартирних будинків не влаштовує якість послуг або тарифи, майже всі мої співрозмовники радили в такому разі заснувати організацію співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). Тоді мешканці самі обиратимуть керуючу компанію та кількість послуг.

Олеся Ланцман

Розрахунки послуг

Зведена таблиця ціни на послуги по кожному будинку окремо

Поделиться с помощью...Share on Facebook
Facebook
Share on VK
VK
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *